1.ΓΕΝΙΚΑ & ΕΦΑΡΜΟΓΕΣ
Οι πολύσπαστες πόρτες είναι η κορυφαία λύση βιομηχανικής πόρτας από πλευράς
ποιότητας, κατασκευής, ασφάλειας, αντοχής στη χρήση, λειτουργηκότητας και
φινέτσας .
Η εφαρμογή της είναι κυρ'ιως σε βιομηχανικά κτήρια, αεροδρόμια, αποθήκες
υλικών, συνεργεία αυτοκινήτων, ΚΤΕΟ, αλλά και σε ιδιωτικά κλειστά πάρκιν,
πυλωτές πολυκατοικιών κτλ.
2.ΓΕΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ & ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
Κρίνεται απαραίτηητ η τοποθέτηση της στους χώρους εκείνους που απαιτούν :
- ΘΕΡΜΟΜΟΝΩΣΗ
- ΗΧΟΜΟΝΩΣΗ
- ΣΤΕΓΑΝΟΤΗΤΑ
- ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΤΟΧΗ ΣΕ ΑΝΕΜΝΟΠΟΙΗΣΗ
Δέχονται ανθρωποθυρίδα μέσα στην ίδια πόρτα, καθώς και παράθυρα σε μικρές
και μεγάλες διαστάσεις από πολυκαρβουνικό τζάμι.
Η βιομηχανική πόρτα μπορεί να καλύψει ανοίγματα πλάτους έως 10μ και ύψους
έως 6μ .
Οι διαθέιμοι τύποι των πορτών είναι ανάλογη των πάνελ, δηλαδή:
- Ριγέ (ραμποτέ)
- Νταμπλαδωτή
- Τζαμώτη (FULL VISION)
Κάθε τύποςπολύσπαστης πόρτας έχει τη δυνατότητα προσθήκης ενσωματωμένης
πόρτας πεζών (ανρωποθυρίδας) και προσθήκη σταθερών (μη ανοιγώμενων)
παραθύρων .
3. ΤΕΧΝΙΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ
- Οι πολύσπαστες πόρτες κατασκευάζονται από φύλλα πάνελ διπλού χαλύβδινου
τοιχώματος διαμορφωμένης λαμαρίνας με εσωτερική πλήρωση πολυουρεθάνης
(σαντουιτς) .
- Το ύψος του κάθε φύλλου είναι 500χιλ. ή 622χιλ., ενώ το μήκος του είναι
ανάλογο του πλάτους του ανοίγματος της πόρτας που φθάνει μέχρι τα 10μ .
- Το πάχος των τοιχωμάτων της ατσαλολαμαρίνας είναι 0,5χιλ., ενώ το συνολικό
πάχος του φύλλου είναι 42χιλ. .
- Η πυκνότητα της πολυουρεθάνης είναι 40 kg/M3, ενώ το συνολικό βάρος του
πάνελ κυμαίνεται από 11,0 μέχρι 12,5 kg/M2 .
- Το πάνελ είναι οριζόντια φύλλα και προβαμμένα συνήθως σε χρώμα λευκό, με
δυνατότητα βέβαια βαφής τους και σε άλλα χρώματα .
- Τα πάνελ συνδέονται μεταξύ τους με ειδικούς μεντεσέδες και ενισχυτικές
μπάρες στα μεγάλα μήκη, ώστε να δημιουργείται ενιαίο και συμπαγές σύνολο .
4. ΛΕΙΤΟΥΡΓΙΑ
Η πόρτα ανυψώνεται με ειδικά συρματόσχοινα ανάρτησης που περιτυλίγονται σε
ειδικά παλινά ταμπούρια στηριγμένα στον κεντρικό άξονα .
Η εξισορρόπηση του βάρους της πόρτας επιτυγχάνεται με την υποβοήθηση
ελατηρίων στρέψης που επιδρούν επάνω στον κεντρικό άξονα και διευκολύνουν
την χειροκίνητη ανύψωση αλλά και την ηλεκτρομηχανική .
Η πολύσπατη πόρτα κινείται σε ειδικούς ενισχυμένους πλευρικούς μεταλλικούς
οδηγούς .
Η σταθερή, ομαλή και αθόρυβη κίνηση επιτυγχάνεται με ειδικά πλευρικά ροδάκια
από ενισχυμένο τεφλόν που προσαρμόζονται στις πλευρές των πάνελ και
κινούνται μέσα στους μεταλλικούς πλευρικούς οδηγούς .
Οι πολύσπαστες βιομηχανικές πόρτες οριζοντιώνονται στην οροφή ανάλογα με τον
τύπο ανάρτησης που θα επιλεγεί σε μόνο ή διπλό οδηγό .
Οι δυνατότητες ανάρτησης είναι πολλές και καλύπτουν όλες τις μορφές οροφής
των βιμηχανικών κτηρίων :
- ΟΡΙΖΟΝΤΙΑ
- ΗΜΙΚΑΘΕΤΗ
- ΚΑΘΕΤΗ
- ΚΕΚΛΙΜΕΝΗ
5. ΧΡΗΣΤΙΚΑ ΠΛΕΟΝΕΚΤΗΜΑΤΑ
Οι πόρτες δέχονται κλειδαριά για επιπλέον ασφάλεια, αλλά μπορούν να
ασφαλίζουν και από μέσα με ειδική μπάρα που κουμπώνει μέσα στους πλευρικούς
οδηγούς .
Κλειδαριά επίσης δέχεται και η ανθρωποθυρίδα (όταν τοποθετείται) .
Διαθέτουν πολύ καλή στεγανότητα που επιτυγχάνεται με ειδικά ελαστικά προφίλ
που τοποθετούνται και στις τέσσερις πλευρές της πόρτας .
Η αυτόματη λειτουργία των βιομηχανικών πορτών γίνεται από μονοφασικούς ή
τριφασικούς πλάγιους κινητήρες (ανάλογα με την διάσταση της πόρτας) .
Η λειτουργία επιτυγχάνεται με μπουτόν η τηλεχειρισμό .
Η χειροκίνητη λειτουργία τους γίνεται με πασφάλιση του κινητήρα και απλή
χειροκίνητη ανύψωση . Σε πόρτες μεγάλων διαστάσεων η χειροκίνηση γίνεται με
ειδική κυκλική αλυσίδα (βίντσι) για μεγλύτερη αασφάλεια .
Η αθόρυβη λειτουργία επιτυγχάνεται χάρη στα ειδικά ροδάκια κύλισης μέσα
στους πλευρικούς οδηγούς που είναι κατασκευασμένα από τεφλόν, οπότε δεν
χρειάζονται και εξειδικευμένη ή εντατική συντήρηση .
Η ασφάλεια κατά τη χειροκίνητη ή και την αυτόματη λειτουργία των πορτών
είναι μεγάλη.
Οι πόρτες διαθέτουν δύο συστήματα κράτησης, πλήρους και άμεσης
ακινητοποίησης :
Α) Ειδικό φρένο συρματόσχοινου που ενεργεί επάνω στους οδηγούς και σταματά
αποτελεσματικά την απότομη κάθοδο της πόρτας, σε περίπτωση που σπάει το
συρματόσχοινο ανύψωσης .
Β) Ειδικό ασφαλιστικό φρένο του ελατηρίου, που αν τυχόν σπάσει το
ελατ'ηριο, δεν αφήνει τον άξονα των ελατηρίων να περιστραφεί .
Ενισχυτικές μπάρες διατομής V που τοποθετούνται σε πόρτες με άνοιγμα
μεγαλύτερο των 4.5μ, αλλά και όταν τοποθετείται ανθρωποθυρίδα, ώστε να
διατηρούνται ακέραιες οι μεγάλες μηχανικές αντοχές των βιομηχανικών
πολύσπαστων .